طرز تهیه شیرینی دبل چاکلت خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه شیرینی دبل چاکلت

طرز تهیه شیرینی دبل چاکلت

شیرینی دبل چاکلت یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دبل چاکلت در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دبل چاکلت
شکلات شیری یا تلخ۱۰۰ گرم
کره۴۰ گرم
آرد سفید۱۲۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۷۰ گرم
بکینگ پودر۴ گرم
نسکافه½ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم میانی شیرینی
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دبل چاکلت خوشمزه در ابتدای کار شکلات تخته ای را به تکه های مکعبی خرد می کنیم، سپس درون فریزر قرار می دهیم. در ادامه شکلات شیری را با نسکافه مخلوط می کنیم و روی حرارت بخار کتری می گذاریم.

مرحله دوم

حالا شکلات را بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شده، سپس با نسکافه مخلوط شود. در ادامه شکلات را از روی کتری برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود و در این حین به سراغ درست کردن خمیر شیرینی می رویم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک ریخته و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. حالا مواد درون کاسه را با همزن دستی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مخلوط کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود و پس از خنک شدن به همراه شکلات آب شده به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور متوسط همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ آمیخته شود.

مرحله پنجم

در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید بافت این نوع شیرینی بسیار چسبناک است.

مرحله ششم

برای از بین بردن چسبندگی خمیر، آرد بیش از حد معین اضافه نکنید. در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشانده، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا سفت شود.

مرحله هفتم

پس از ۱۵ دقیقه مانده به اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به طور کامل گرم شود. پس از گذشت این زمان، از خمیر شیرینی گلوله هایی به وزن ۱۵ تا ۱۶ گرمی بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا شکلات های خرد شده را از فریزر خارج می کنیم، سپس بین هر خمیر یک تکه قرار می دهیم. در نهایت خمیر را در دست گرد می کنیم تا شکلات در مرکز آن پنهان شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله نهم

در این مرحله کاغذ روغنی را با مقداری روغن مایع به خوبی چرب می کنیم، سپس گلوله ها را با فاصله زیاد از هم درون سینی فر می چینیم. توجه داشته باشید در صورتی که فاصله گلوله های از هم کم باشد در حین پخت به هم می چسبند.

مرحله دهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۳ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله یازدهم

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را با کمک پالت یا کفگیر جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت برای مجلسی تر شدن شیرینی ها مقداری پودر پسته رو آن ها ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 10 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.