طرز تهیه قیمه با گوشت ریش ریش خوشمزه به روش فوری

طرز تهیه قیمه با گوشت ریش ریش

طرز تهیه قیمه با گوشت ریش ریش

قیمه با گوشت ریش ریش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار کشورمان است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه با گوشت ریش ریش در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله یا گوسفند۶۰۰ گرم
لپه ⅔ پیمانه
پیاز۴ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب قلم۱ لیوان
سیب زمینی۳ عدد متوسط
گلاب½ قاشق چایخوری
گرد لیمو عمانی
۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده
به مقدار کافی
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه قیمه با گوشت ریش ریش

مرحله اول

برای تهیه قیمه با گوشت ریش ریش خوشمزه در ابتدای کار لپه را می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای که یک بند انگشت روی لپه را بگیرد آب اضافه کرده و اجازه می دهیم خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت ۲ ساعت لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه گوشت را به همراه مقداری نمک و زردچوبه به یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم، سپس یک عدد پیاز را به صورت کامل درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا به اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب اضافه کرده، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان گوشت پخته شده را از آب گوشت جدا می کنیم، سپس ریش ریش کرده و کنار می گذاریم. در ادامه یکی از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه لپه را به قابلمه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه لپه را تفت می دهیم، سپس ۲ لیوان از آب گوشت را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم. حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ ساعت درون آب گوشت بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت زمانی که لپه پخته شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه پیاز های باقی مانده را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد می کنیم، سپس درون یک قابلمه جداگانه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری روغن مایع، نمک و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس پودر دارچین را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه می افزاییم.

مرحله نهم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ باز کند، سپس گرد لیمو را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب گوشت خارج شود.

مرحله دهم

در این مرحله لپه را به همراه گوشت ریش ریش شده، زعفران دم کرده، گلاب، آب قلم و ۱ لیوان آب جوش به قابلمه حاوی رب گوجه فرنگی اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم خورش روی حرارت ملایم بجوشد تا جا بیفتد. توجه داشته باشید این نوع خورش قیمه به صورت غلیظ و کم آب سرو می شود. در صورت تمایل برای چاشنی خورش، آب نارنج را ۱۰ دقیقه آخر پخت اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

زمانی که خورش قیمه جا افتاد قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورش قیمه را با سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 31 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.