طرز تهیه بال کریسپی ساده و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه بال کریسپی

طرز تهیه بال کریسپی , دستور پخت بال کریسپی

بال کریپسی یکی از انواع غذاهای بین المللی بسیار خوشمزه است که با طعم های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال کریسپی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
بال مرغ۱٫۵ کیلوگرم
آرد۲ پیمانه
چاشنی زعفران۱ قاشق غذاخوری
چاشنی تند۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهاز هرکدام ۱ قاشق چایخوری
پولبیبر و پودر سیراز هرکدام ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس
شیر۱ پیمانه
پنیر چدار۲ ورق
چاشنی سبزیجات۱ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بال کریسپی

مرحله اول

برای تهیه بال کریسپی در ابتدای کار بال های مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و چاشنی زعفران را به همراه چاشنی تند به آن ها اضافه می کنیم، سپس بال های مرغ را ماساژ می دهیم تا به مواد طعم دهنده آغشته شوند.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد بال مرغ بروند. پس از گذشت این زمان آرد را به همراه نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و پودر سیر درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه بال های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم و در ابتدا درون مخلوط آرد می غلطانیم تا سطح بال ها را کاور کند، سپس خارج می کنیم و درون کاسه حاوی آب و یخ قرار می دهیم تا سطح بال ها کاملا خیس شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه بال مرغ را درون کاسه حاوی آب و یخ قرار دادیم، خارج کرده و مجددا درون کاسه حاوی مخلوط آرد قرار می دهیم تا سطح بال کاملا به آرد آغشته شود. در ادامه به همین ترتیب بال های مرغ را آماده سرخ کردن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و به اندازه ای که بال های مرغ درون آن شناور بمانند روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس بال های مرغ را درون روغن می اندازیم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم بال های مرغ کاملا سرخ و مغز پخت شوند، سپس از تابه خارج می کنیم و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا خارج شود. حالا به سراغ آماده کردن سس می رویم.

مرحله هفتم

برای درست کردن سس، ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شیر را به آن می افزاییم. پس از گرم شدن شیر، خامه را به تابه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه مخلوط می کنیم تا خامه درون شیر حل شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان پنیر چدار را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا پنیر درون سس حل شود. پس از اینکه پنیر آب شد، چاشنی سبزیجات را به آن می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم تا مایه سس ترکیب و یکدست شود.

مرحله نهم

در نهایت بال های کریسپی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به دلخواه با مقداری جعفری خرد شده تزیین می کنیم. در آخر سس مخصوص را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه بال مرغ سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 6 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.