طرز تهیه چیپس ترکیه ای ساده و خوشمزه به روش پفکی

طرز تهیه چیپس ترکیه ای

طرز تهیه چیپس ترکیه ای , دستور پخت چیپس ترکیه ای

چیپس ترکیه ای یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و ساده کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیپس ترکیه ای
تخم مرغ۱ عدد
آردبه مقدار کافی
پنیر چدار رنده شده۱۰۰ گرم
شیر۱ لیوان
جعفری۱ برگ
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
روغن، نمک و فلفل سیاهبه مقدارکافی

طرز تهیه چیپس ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه چیپس ترکیه ای ساده در ابتدای کار تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود. در ادامه پنیر چدار رنده شده را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه شیر و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آرد را با بکینگ پودر ترکیب کرده و به صورت کنترل شده روی مواد داخل کاسه الک می کنیم.

مرحله سوم

در همین حین مواد را با همزن دستی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و چسبناک درون کاسه جمع شود. پس از اینکه خمیر آماده شد، آنرا روی سطح کار قرار داده و با وردنه به صورت یکدست با قطر کمتر از نیم سانتی متر باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن به تابه اضافه می کنیم که چیپس ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه خمیر را با قالب دلخواه برش می زنیم و درون روغن داغ می اندازیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد و روغن باید کاملا داغ شده باشد تا چیپس ها به خوبی پفکی شوند. در ادامه پس از اینکه چیپس ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از تابه خارج می کنیم.

مرحله ششم

برای گرفتن روغن اضافی چیپس ها می توانیم آنها را درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم. در نهایت چیپس ها را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.