طرز تهیه چیپس سرکه نمکی خوشمزه و مخصوص بازاری بدون فر

طرز تهیه چیپس سرکه نمکی

طرز تهیه چیپس سرکه ای خانگی بدون بکینگ پودر چی توز عکس مزمز

سیب زمینی سرخ شده از دیر باز مورد توجه مردم قرار گرفته است و طرفدارانی دارد. همچنین چیپس های طعم دار کارخانه ای مجذوب همه مخصوصا کودکان و نوجوانان است. اما از آن جایی که این چیپس ها دارای نگه دارنده هستند و ممکن است در روغن نامرغوب طبخ شوند، سالم نیستند. برای تهیه چیپس سرکه نمکی خوشمزه و ترد در خانه دستور زیر تهیه شده است. چیپسی که با این روش تهیه می شود بسیار ترد و خوشمزه است و نسبت به چیپس های کارخانه ای سالم تر است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه چیپس سرکه نمکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیپس سرکه نمکی
سیب زمینیبه مقدار لازم
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
سرکهنصف لیوان
یخ۱ لیوان
روغن برای سرخ کردنبه مقدار لازم

طرز تهیه چیپس سرکه نمکی

مرحله اول

برای تهیه چیپس خوشمزه با طعم سرکه نمکی در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را با رنده آلمانی یا پوست کن ورقه ای نازک می کنیم. چند بار سیب زمینی ها را می شوییم تا نشاسته اضافی آن از بین برود.

مرحله دوم

در یک کاسه را آب سرد می ریزیم. سپس ورقه های سیب زمینی را به آن اضافه می کنیم. بکینگ پودر و نمک و سرکه را به آب اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مزه ها کامل مخلوط شود. سپس یخ را درون آن می ریزیم و ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا استراحت کند و مزه دار شود.

مرحله سوم

بعد از ۲۰ دقیقه آن را آبکش کرده و روی یک پارچه می ریزیم تا خشک شود. یک تابه برداشته و با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس چیپس ها را درون روغن سرخ می کنیم. تا ترد و پخته شود. در نهایت روی یک توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.