طرز تهیه پلادانه حلوا خوشمزه به روش سنتی گیلانی

طرز تهیه پلادانه حلوا

طرز تهیه پلادانه حلوا , دستور پخت پلادانه حلوا

پلادانه حلوا یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلادانه حلوا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پلادانه حلوا
آرد پلادانه۱ لیوان
آب۱ لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب⅓ لیوان
پودر هل۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق مرباخوری
روغن یا کره½ لیوان

طرز تهیه پلادانه حلوا

مرحله اول

برای تهیه پلادانه حلوا خوشمزه ابتدای کار آرد پلادانه را آماده می کنیم، برای این منظور ۱ پیمانه برنج نیم دانه را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه به مقدار کافی به برنج آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری زردچوبه و نمک به برنج اضافه می کنیم، سپس برنج را به روش کته می پزیم تا آب اضافی اش تبخیر شود و پس از آن برنج را از روی حرارت بر می داریم و درون یک سینی مناسب ریخته و پخش می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سینی را روی بخاری یا حرارت ملایم گاز قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا برنج کاملا خشک شود. در ادامه زمانی که برنج کاملا خشک شد آن را درون آسیاب کن می ریزیم و میکس می کنیم تا پودر شود.

مرحله چهارم

حالا آب را به همراه شکر و گلاب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر درون آب حل شود، سپس در آستانه جوش آمدن شربت، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد پلادانه را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه آرد را کمی تفت می دهیم، سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا روغن جذب آرد شود.

مرحله ششم

حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس پودر هل را به همراه شربت داغ روی آرد می ریزیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا شربت به خورد حلوا برود. در ادامه حلوا را به صورت داغ درون یک ظرف دیواره دار می ریزیم.

مرحله هفتم

در نهایت روی حلوا به دلخواه مقداری مغز گردو، پودر پسته، پودر دارچین و هل می ریزیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. پس از آن حلوا درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 13 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.