طرز تهیه کوفته نان خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته نان

طرز تهیه کوفته نان , دستور پخت کوفته نان ترکیه ای

کوفته نان یکی از غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته نان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان خرد شده۱ کاسه
آب½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
پنیر چدار½ فنجان
سوسیس۳ عدد
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته نان

مرحله اول

برای تهیه کوفته نان خوشمزه در ابتدای کار نان خرد شده را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس آب را اضافه کرده و با دست هم می زنیم تا نان حالت خمیری پیدا کند. در ادامه سوسیس ها را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سوسیس های خرد شده را به کاسه اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه پنیر چدار و مقداری نمک اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که در صورتی که مایه کوفته بیش از حد آبکی بود، کمی آرد سوخاری اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا بافت مایه کوفته منسجم شود. در صورت خشک بودن مایه کوفته کمی آب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه بسیار کوچک و گود روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. بهتر است مقدار روغن به حدی باشد، که کوفته ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن گرم شد، به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوفته بر می داریم و آنرا به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم، سپس درون روغن قرار می دهیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کوفته ها سرخ شدند، آنها را از تابه خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم، تا روغن اضافی شان کشیده شود، سپس در ظرف دلخواه می چینیم و به همراه سس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 24 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.