طرز تهیه پاستا با سس پنیر خوشمزه به روش فست فودی

طرز تهیه پاستا با سس پنیر

طرز تهیه پاستا با سس پنیر طرز تهیه پاستا با پنیر پیتزا و خامه

پاستا با سس پنیر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا با سس پنیر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۴۰۰ گرم
شیر۲٫۵ فنجان
آرد½ لیوان
کره۱ قاشق غذاخوری
روغن۳ قاشق غذاخوری
پنیر چدار۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا با سس پنیر

مرحله اول

برای تهیه پاستا با سس پنیر خوشمزه به روش فست فودی در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه ۱ قاشق نمک و روغن به آب جوش می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله پاستا را به آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بین ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا به طور کامل بپزد. در ادامه پاستا را درون آبکش می ریزیم و با آب سرد می کنیم، سپس کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده  وکره را به همراه روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس آرد را درون تابه الک کرده و با حرارت ملایم تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود و به طور کامل با ترکیب کره و روغن یکدست شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه عطر خوش آرد بلند شد، شیر را کم کم اضافه کرده و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. پس از اینکه تمام شیر را اضافه کردیم، مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا چند دقیقه مواد را هم می زنیم تا سس کمی غلیظ شود، سپس پنیر چدار و پنیر پیتزا را به تابه اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا پنیرها ذوب شوند. در ادامه پاستا را به تابه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه سس به طور کامل با پاستا ترکیب شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و غذا را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم. در نهایت روی پاستا را با جعفری خرد شده تزیین کرده و به صورت داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.