طرز تهیه ترافل سیب ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترافل سیب

طرز تهیه ترافل سیب , دستور پخت ترافل سیب و دارچین

ترافل سیب یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه خانگی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترافل سیب در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترافل سیب
سیب۳ عدد متوسط
بیسکوئیت پتی بور۱ بسته
فندق خرد شده۱ فنجان
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ایبرای تزیین

طرز تهیه ترافل سیب

مرحله اول

برای تهیه ترافل سیب خوشمزه و ساده در ابتدای کار پوست سیب ها را می گیریم، سپس آنها را با رنده ریز رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه بیسکوئیت های پتی بور را درون یک کیسه فریزر می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله با گوشتکوب به آرامی بیسکوئیت ها را می کوبیم تا کاملا پودر شوند. در ادامه بیسکوئیت پودر شده را به همراه فندق خرد شده و پودر دارچین به کاسه اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا به اندازه یک گردو از مواد برمی داریم و با دست به صورت گرد شکل می دهیم، سپس درون یک سینی می چینیم. در ادامه تمام مایه ترافل را به همین صورت آماده کرده و درون سینی قرار می دهیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه ترافل ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس شکلات تخته ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی بخار آب کتری یا سماور قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. در ادامه شکلات ذوب شده را درون قیف می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکلات را روی ترافل ها پایپ می کنیم، سپس چند عدد خلال پسته برای تزیین روی آنها می ریزیم. در نهایت پس از اینکه شکلات سفت شد، ترافل ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.