طرز تهیه حلوای بیسکویتی فوری و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه حلوای بیسکویتی

طرز تهیه حلوای بیسکویتی , دستور پخت حلوای بیسکویتی

حلوای بیسکویتی یکی از انواع حلواهای ساده و فوری ایرانی است که با ترکیبات و طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای بیسکویتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکوئیت پتی بور۱ لیوان
کره۲۰ گرم
روغن مایع⅓ لیوان
مواد شربت حلوا
شیر۱ لیوان
گلاب¼ لیوان
شکر½ لیوان
پودر هل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای بیسکویتی

مرحله اول

برای تهیه حلوای بیسکوئیتی خوشمزه در ابتدای کار شربت حلوا را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به آرامی هم می زنیم تا شکر کمی درون شیر حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم شیر گرم شده و شکر به طور کامل درون شیر حل شود. پس از اینکه شکر به طور کامل درون شیر حل شد، پودر هل، گلاب و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که گرم شدن شیر کفایت می کند و نباید اجازه دهیم شیر به نقطه جوش برسد. در ادامه شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس بیسکوئیت پودر شده را درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی تفت می دهیم. در حین تفت دادن باید مراقب باشیم تا بیسکوئیت نسوزد، پس از گذشت ۱۰ دقیقه بیسکوئیت را الک کرده و مجددا به تابه باز می گردانیم.

مرحله پنجم

حالا روغن و کره را به تابه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کره و بیسکوئیت یکدست شوند، سپس شربت را کم کم به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا حلوا منسجم شود.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را به صورت گهواره ای درون تابه تکان می دهیم تا از دیواره های تابه جدا شود. در نهایت حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و روی آنرا به سلیقه خود با حلوای پایپ شده تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 30 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.