طرز تهیه نان سیر هندی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان سیر هندی

طرز تهیه نان سیر هندی , دستور پخت نان سیر هندی

نان سیر هندی یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه کشور هند است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیر هندی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۲ پیمانه
ماست۱ پیمانه
شکر۱ قاشق چایخوری
آب ولرم۱ لیوان
خمیر مایه فوری۲٫۵ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
سیر۸ حبه
جعفری خرد شده۱۰۰ گرم
کره۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان سیر هندی

مرحله اول

برای تهیه نان سیر هندی خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه فوری را به همراه شکر و آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم، سپس درب ظرف را می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

در همین حین کره را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود، سپس سیرها را پوست گرفته و درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطرشان خارج شود.

مرحله سوم

حالا تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه خمیر مایه فعال شده را به همراه ماست، آرد، نمک و ۱ قاشق از ترکیب سیر و کره درون یک کاسه بزرگ ریخته و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر درون کاسه جمع شد، آنرا ده دقیقه ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه یک کاسه مناسب را چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی خمیر را با سلفون پوشانده و به مدت یک ساعت استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، آنرا کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی اش خارج شود. در ادامه خمیر را به ۶ قسمت تقسیم می کنیم، سپس هر قسمت را چونه گرفته و آنها را روی سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا روی خمیرها را با دستمال می پوشانیم و اجازه می دهیم ۲۰ دقیقه دیگر استراحت کنند. پس از گذشت این زمان چونه ها را با وردنه باز می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه تابه گرم شد، خمیرها را به تابه اضافه می کنیم و هر سمت شان را ۲ تا ۳ دقیقه می پزیم. پس از اینکه نان ها به طور کامل پختند، مقداری از ترکیب سیر و کره روی آنها می مالیم و به صورت داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.