طرز تهیه پیده چانتیک خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه پیده چانتیک

طرز تهیه پیده چانتیک , دستور پخت پیده چانتیک

پیده چانتیک از غذاهای سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده چانتیک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ولرم۱ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
روغن مایع½ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
آرد۴٫۵ لیوان
مواد میانی پیده
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
فلفل سبز۴ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پیده چانتیک

مرحله اول

برای تهیه پیده چانتیک ابتدای کار آب را به همراه شیر و روغن مایع داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خمیر مایه فوری را به همراه شکر اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله نمک را اضافه کرده و کمی هم می زنیم، سپس آرد را روی مواد داخل کاسه به صورت کنترل شده الک می کنیم. در ادامه با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و بسیار لطیف شکل بگیرد.

مرحله سوم

زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم، سپس کاسه حاوی خمیر را کمی چرب کرده و خمیر را چونه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی آنرا با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را در فضای محیط قرار می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت استراحت کند. در همین حین مواد میانی پیده را آماده می کنیم، برای این منظور پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیازها را کمی تفت می دهیم تا سبک شوند، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. در ادامه فلفل ها را خرد کرده و به همراه کمی ادویه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

فلفل ها را نیز کمی تفت می دهیم تا نرم شوند، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه رب گوجه فرنگی به تابه می افزاییم. در ادامه مواد را کمی تفت می دهیم تا خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

مرحله هفتم

در آخر مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و مواد را تفت می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد خنک شوند. در ادامه خمیر را کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی آن خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس به اندازه یک نازنگی از خمیر بر می داریم و با ته لیوان وسط آنرا گود می کنیم، سپس به ترتیب درون سینی فر می چینیم.

مرحله نهم

تمام خمیر را به همین صورت آماده می کنیم، سپس داخل گودی خمیرها را با مواد گوشتی پر می کنیم. در نهایت سینی را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پیده ها بپزند، سپس از فر خارج کرده و با سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 26 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.