طرز تهیه پیده مرغ و قارچ خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه پیده مرغ

پیده مرغ , طرز تهیه پیده مرغ , دستور پخت پیده مرغ و قارچ ترکیه ای

پیده غذای ترکی بسیار خوشمزه ای است که در ترکیه طرفداران زیادی دارد. کسانی که به ترکیه سفر کرده اند، حتما این غذای خوش طعم را امتحان کرده اند و یا شاید نام آن را شنیده باشند. در ترکیه رستوران هایی فقط به تهیه این غذای لذیذ می ‌پردازند. به این رستوران ها پیده سرا می‌ گویند. پیده که گاهی با نام پیتزا ترکی شناخته می ‌شود، با نانی ترد و نازک و مخلفات متنوع در تنور های زغالی طبخ می‌شود. معمولا خمیر آن را به صورت قایق شکل می‌ دهند و داخل آن را با مرغ و موادی که دوست دارند پر می ‌کنند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیده مرغ
آرد۳۵۰ گرم
خمیر مایه۹ گرم
شکر۱۰ گرم
آب ولرم۱۸۰ تا ۲۰۰ گرم
نمک۶ گرم
روغن زیتون۲۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل دلمه ای رنگیبه میزان لازم
قارچ۱۰ عدد
پول بیبر و اوریگانو و آویشنبه میزان لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم
جعفری خرد شدهچند شاخه
تخم مرغ جهت رومال۱ عدد
شیر جهت رومال۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پیده مرغ

مرحله اول

برای تهیه پیده خوشمزه با مرغ ابتدا مواد خشک را با هم مخلوط می ‌کنیم و به آن کم کم آب اضافه می ‌کنیم تا خمیر خودش را جمع کند. بعد روغن زیتون را اضافه می ‌کنیم و ورز می ‌دهیم تا یک خمیر لطیف و نرمی به دست بیاید.

مرحله دوم

همیشه تکه ای از خمیر را در دست باز می‌ کنیم، آنقدر نازک باشد ولی پاره نشود در این حالت یعنی ورز خمیر کافی است. حالا نیم ساعت استراحت اولیه به خمیر می ‌دهیم. بعد خمیر را به سه قسمت تقسیم می ‌کنیم.

مرحله سوم

آن را چانه کرده و دوباره یک ربع استراحت میانی می ‌دهیم. مواد میانی خمیر را آماده می‌کنیم. برای این کار، پیازها را شسته و پوست کنده و خلالی ریز می ‌کنیم و در روغن و روی حرارت قرار می ‌دهیم، حالا کمی مواد را تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس به آن سینه مرغ نگینی خرد شده و سیر رنده شده را اضافه می ‌کنیم. حالا مجددا مواد را به خوبی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. زمانی که رنگ گوشت مرغ تغییر کرد، فلفل دلمه ای رنگی را اضافه می‌ کنیم.

مرحله پنجم

سپس قارچ های خرد شده و ادویه ها، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پول بیبر، اوریگانو، آویشن و جعفری خرد شده را اضافه می ‌کنیم. بعد خمیر را به صورت بیضی باز می ‌کنیم و از موادی که آماده کرده ایم، وسط خمیر می ‌ریزیم.

مرحله ششم

حالا دورتادور خمیر را به سمت وسط جمع می‌ کنیم. وقتی همه خمیر ها را به این صورت آماده کردیم، روی را آن ها را پنیر پیتزا می ‌ریزیم و بعد کمی فلفل دلمه ‌ای رنگی هم می ‌ریزیم و دوباره یک ربع استراحت آخر می ‌دهیم.

مرحله هفتم

تخم مرغ و کمی شیر را مخلوط کرده و خمیر ها را رومال می ‌کنیم. داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه می ‌پزیم. وقتی که پیده ها پخته شد، آن را از فر خارج کرده و همانطور داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 23 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.