طرز تهیه کتلت دانمارکی ساده با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه کتلت دانمارکی

طرز تهیه کتلت دانمارکی , دستور پخت کتلت دانمارکی

کتلت دانمارکی که با نام های متنوعی شناخته می شود یکی از غذاهای قدیمی و اصیل کشور دانمارک است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت دانمارکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
تخم مرغ۱ عدد
سس خردل۱ قاشق چایخوری
ریحان خشک۱ قاشق چایخوری
نان باگت½ نان
جعفری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت دانمارکی

مرحله اول

برای تهیه کتلت دانمارکی در ابتدای کار نان باگت را درون یک کاسه قرار داده و کمی آب اضافه می کنیم تا نان نرم شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله نان باگت خیس خورده را به همراه تخم مرغ، ریحان خشک و مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به مدت ۱۰ دقیقه با دست مخلوط می کنیم تا بافت شان منسجم و یکدست شود. در صورتی که مایه کتلت شل بود، می توانیم کمی آرد سوخاری اضافه کنیم و مجددا مواد را مخلوط کنیم تا منسجم شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کتلت را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت به طور کامل سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله ششم

تمام مایه کتلت را به همین صورت آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم. در نهایت پس از اینکه دو سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس با نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 25 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه آلو گوبی غذای ساده و خوشمزه هندی با گل کلم

طرز تهیه آلو گوبی غذای ساده و خوشمزه هندی با گل کلم

طرز تهیه آلو گوبی آلو گوبی یکی از انواع غذاهای پر ادویه و خوشمزه هندی است که با ترکیب گل کلم با سبزیجات دیگر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه کباب مرغ چوبی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کباب مرغ چوبی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کباب مرغ چوبی کباب مرغ چوبی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن خوشمزه به روش رژیمی

طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن خوشمزه به روش رژیمی

طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن کباب تابه ای از غذاهای بسیار محبوب و پر طرفدار میان ایرانیان است که به همین دلیل با دستورهای متنوعی تهیه می شود. امروزه خیلی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.