طرز تهیه هویج پلو کازرونی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه هویج پلو کازرونی

طرز تهیه هویج پلو کازرونی , دستور پخت هویج پلو کازرونی

هویج پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه شهر کازرون است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هویج پلو کازرونی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
ماش۱٫۵ پیمانه
هویج۵ عدد
شوید خشک۶ قاشق غذاخوری
پیاز۳ عدد
سیر۱ حبه
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج۲ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه هویج پلو کازرونی

مرحله اول

برای تهیه هویج پلو کازرونی در ابتدای کار ماش ها را درون یک قابلمه حاوی آب نمک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی بپزند. در ادامه برنج را درون یک کاسه حاوی آب نمک قرار می دهیم و اجازه می دهیم حداقل یک ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله هویج ها را پوست می گیریم و با رنده درشت رنده می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه ۲ عدد از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه سیر را درون تابه رنده کرده و کمی تفت می دهیم، سپس هویج رنده شده را به همراه زعفران دم کرده، آب نارنج و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله هویج ها را به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم، سپس ماش های پخته شده را آبکشی کرده و به تابه می افزاییم. در ادامه ماش را یک دقیقه تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس یک قاشق نمک به آن اضافه کرده و صبر می کنیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، برنج خیسانده شده را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله برنج را پس از گذشت ۸ تا ۱۰ دقیقه آبکشی می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب را با روغن چرب کرده و ته دیگ دلخواه خود را کف قابلمه قرار می دهیم. در ادامه کمی برنج روی ته دیگ می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از ترکیب ماش و هویج به همراه شوید خشک روی برنج می ریزیم. در ادامه مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه قرار داده و آنرا روی شعله بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای دم کشیدن هویج پلو زمان نیاز است، در این حین گوشت های قلقلی را درست می کنیم. برای این منظور پیاز باقیمانده را رنده کرده و با گوشت چرخ کرده، آرد سوخاری و مقداری نمک و فلفل سیاه ترکیب می کنیم.

مرحله نهم

حالا ترکیب مواد را به قلقلی های کوچک تبدیل کرده و درون روغن سرخ می کنیم. در نهایت هویج پلو را درون قابلمه ترکیب می کنیم تا یکدست شود، سپس درون دیس می کشیم و با گوشت های قلقلی تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 19 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.