طرز تهیه بلن تاوا ترکیه ای خوشمزه با گوشت گوسفندی

طرز تهیه بلن تاوا

طرز تهیه بلن تاوا , دستور پخت بلن تاوا

بلن تاوا از غذاهای سنتی و بسیار قدیمی کشور ترکیه است که با گوشت گوسفندی قیمه ای تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بلن تاوا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۶۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
فلفل سبز۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل قرمز۱ عدد
سیر۴ حبه
کره۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه بلن تاوا

مرحله اول

برای تهیه بلن تاوا ابتدا گوشت گوسفندی را به صورت قیمه ای ریز خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی گوشت می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل سبز، فلفل قرمز، سیر و گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا روی مواد می ریزیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در همین حین مواد را درون سینی فر می ریزیم، سپس کره را ذوب کرده و به صورت پخش روی مواد درون سینی می ریزیم.

مرحله چهارم

در صورت تمایل می توانیم مقداری دنبه خرد شده نیز به مواد اضافه کنیم تا طعم بهتری داشته باشند. در ادامه دو لایه کاغذ روغنی را به خوبی خیس می کنیم، سپس روی ظرف را به طور کامل با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم غذا به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل بپزد. پس از گذشت این زمان یکه تکه گوشت را تست می کنیم و در صورتی که پخته بود کاغذ روغنی را کنار می گذاریم.

مرحله ششم

حالا فر را خاموش کرده و گریل را روشن می کنیم تا روی غذا به خوبی رنگ بگیرد. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه غذا را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 10 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه گراتن قارچ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه گراتن قارچ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه گراتن قارچ گراتن قارچ یک پیش غذای سالم، کم کربوهیدرات است. این ویژگی ‌ها آن را تبدیل به غذایی مناسب برای همه می ‌کند. این پیش غذا با موادی ساده …

طرز تهیه خورش قورمه بامیه خوشمزه و مجلسی به روش جنوبی

طرز تهیه خورش قورمه بامیه خوشمزه و مجلسی به روش جنوبی

طرز تهیه خورش قورمه بامیه این خورش، یک خورش اصیل ایرانی است که با بامیه طبخ می شود. این خورش را می توان به صورت ترش یا ملس تهیه نمود. در این …

طرز تهیه کوکورچ مرغ خوشمزه و حرفه ای به روش استانبولی

طرز تهیه کوکورچ مرغ خوشمزه و حرفه ای به روش استانبولی

طرز تهیه کوکورچ مرغ کوکورچ مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده کشور ترکیه است که با مواد متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.