طرز تهیه سیب زمینی چوبی ساده و خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه سیب زمینی چوبی

طرز تهیه سیب زمینی چوبی , دستور پخت سیب زمینی چوبی

سیب زمینی چوبی یکی از انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه ترکیه ای است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی چوبی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی چوبی
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
ماست۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر، زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی چوبی

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی چوبی خوشمزه به روش ترکیه ای در ابتدای کار سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را از قابلمه خارج کرده و پوست شان را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له شوند.

مرحله سوم

در این مرحله نشاسته ذرت را به همراه آرد سوخاری و ماست به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله چهارم

طعم این سیب زمینی را نسبت به ذائقه خود می توانیم تغییر دهیم، مثلا برای اینکه سیب زمینی چوبی با طعم کچاپ داشته باشیم، می توانیم پودر سیر را از مواد لازم حذف کرده و مقداری سس کچاپ اضافه کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه سیب زمینی یکدست شد، آنرا بین دو لایه نایلون قرار می دهیم و با قطر یک سانتی متر به وسیله وردنه باز می کنیم. در ادامه نایلون بالایی را بر می داریم و با استفاده از یک چاقو سیب زمینی را به صورت نوارهای باریک و بلند برش می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه گود روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که سیب زمینی ها هنگام سرخ شدن، درون روغن شناور باشند. پس از اینکه روغن داغ شد، سیب زمینی ها را به روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا زمان می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل طلایی رنگ شوند، سپس آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت سیب زمینی های چوبی را با سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 10 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.