طرز تهیه سیب زمینی متری خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه سیب زمینی متری

طرز تهیه سیب زمینی متری با ارد طرز تهیه سیب زمینی متری ساده طرز تهیه سیب زمینی متری با ارد سفید طرز تهیه سیب زمینی متری با نشاسته ذرت طرز تهیه سیب زمینی متری بدون نشاسته ذرت طرز تهیه سیب زمینی متری بدون شیر طرز تهیه سیب زمینی دراز

سیب زمیین متری یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و ساده ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی متری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی متری
سیب زمینی متوسط۳ عدد
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، پودر سیر و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی متری

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی متری خوشمزه و ساده ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون دستگاه بخار پز قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی کاملا بپزد. در ادامه سیب زمینی را از دستگاه خارج می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم و با گوشت کوب می کوبیم تا سیب زمینی پوره شود. در ادامه نمک را به همراه پودر سیر و فلفل سیاه به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نشاسته ذرت درون پوره سیب زمینی اضافه می کنیم و پوره سیب زمینی را با دست ورز می دهیم. در ادامه یک کیسه فریزر روی سطح کار قرار می دهیم و مخلوط پوره سیب زمینی را روی کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا یک کیسه فریزر روی پوره سیب زمینی قرار می دهیم و پوره را با وردنه باز می کنیم. در ادامه کیسه فریزر را از روی پوره سیب زمینی بر می داریم، سپس مقداری نشاسته ذرت روی پوره سیب زمینی می پاشیم و با دست پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را با چاقو به اندازه دلخواه برش می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن گرم شود.

مرحله ششم

در نهایت برش های سیب زمینی را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه زمانی که سیب زمینی ها کاملا سرخ شدند از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی اش کشیده شود. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.