طرز تهیه بورانی کدو حلوایی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه بورانی کدو حلوایی

طرز تهیه بورانی کدو حلوایی طرز تهیه ماست کدو حلوایی بورانی کدو حلوایی بدون ماست بورانی کدو حلوایی با سیر بورانی کدو حلوایی با ماست بورانی کدو حلوایی در فر طرز تهیه ماست کدو مازندرانی

بورانی کدو حلوایی یکی از انواع بورانی های خوشمزه و ساده بین المللی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی کدو حلوایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو حلوایی۱ عدد کوچک
سیر۲ حبه
ماست۱ پیمانه
نعناع خشک۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بورانی کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه بورانی کدو حلوایی خوشمزه و سنتی در ابتدای کار کدو حلوایی را از وسط باز کرده و تخمه های آنرا خارج می کنیم. در ادامه پوست کدو حلوایی را به طور کامل جدا کرده و آنرا به همراه یک لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب درون آن شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کمی ملایمتر کرده و اجازه می دهیم کدو حلوایی به طور کامل بپزد و نرم شود.

مرحله سوم

پس از اینکه کدو حلوایی به طور کامل پخت، اجازه می دهیم آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شود، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. پس از اینکه کدو حلوایی کمی خنک شد، آنرا با بلندر یا گوشکوب دستی پوره می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوره کدو حلوایی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس سیرها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا ماست را به همراه نعناع خشک درون یک کاسه جداگانه با هم ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس به کاسه حاوی پوره کدو حلوایی اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله ششم

در صورت تمایل برای مجلسی تر شدن پوره کدو حلوایی می توانیم مقداری مغزیجات مانند مغز گردو و بادام خرد شده نیز به بورانی اضافه کنیم. در نهایت بورانی را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 14 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.