طرز تهیه املت کاپ پنیر و اسفناج خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه املت کاپ پنیر و اسفناج

طرز تهیه املت کاپ پنیر و اسفناج , دستور پخت املت کاپ پنیر و اسفناج

املت کاپ پنیر و اسفناج یکی از انواع صبحانه شیک و مجلسی بین المللی است که برای دورهمی ها مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت کاپ پنیر و اسفناج در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۵۰۰ گرم
جعفری۱ دسته کوچک
پنیر خامه ای۲ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه املت کاپ پنیر و اسفناج

مرحله اول

برای تهیه املت کاپ پنیر و اسفناج در ابتدای کار اسفناج را پس از شستشو، به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و اسفناج را به آن اضافه می کنیم. در ادامه اسفناج را کمی تفت می دهیم تا آب بیندازد.

مرحله دوم

پس از اینکه آب اضافی اسفناج کشیده شد، مقداری کره یا روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و اسفناج را نسبت به ذائقه خود سرخ می کنیم. البته سرخ کردن بیش از حد اسفناج باعث می شود که طعم آن کمی تلخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را خرد کرده و به همراه آویشن، پنیر خامه ای و مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به تابه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود، سپس ظرف های نسوز مخصوص فر را با کمی روغن چرب می کنیم و داخل هر کدام مقداری از مخلوط اسفناج می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا داخل هر کدام از ظرف ها یک تخم مرغ می شکنیم و مقداری نمک و فلفل روی تخم مرغ ها می پاشیم. در ادامه داخل سینی فر را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس ظرف ها را درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم املت ها آماده شوند. حدودا ۲۵ دقیقه زمان نیاز است تا تخم مرغ ها به طور کامل بپزند، در نهایت املت ها را از فر خارج می کنیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 6 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.