طرز تهیه املت خورشیدی خوشمزه و شیک به روش مجلسی

طرز تهیه املت خورشیدی

املت خورشیدی , طرز تهیه املت خورشیدی , دستور پخت املت خورشیدی

املت خورشیدی یکی از انواع املت های گوجه فرنگی است که نسبت به املت های معمولی به صورت مجلسی تر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت خورشیدی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوجه فرنگی بزرگ۴ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پیازچه۲ ساقه
آرد۱ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
کره۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه املت خورشیدی

مرحله اول

برای تهیه املت خورشیدی مجلسی ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای یکدست و یک اندازه خرد می کنیم. قطر گوجه فرنگی های حلقه ای باید حدود نیم سانتی متر باشد.

مرحله دوم

پس از اینکه گوجه فرنگی ها را خرد کردیم، با استفاده از یک کاتر یا یک استکان قسمت های میانی گوجه فرنگی ها را خارج می کنیم، سپس به صورت ساطوری خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیازچه ها را نیز به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه حاوی گوجه فرنگی اضافه می کنیم. در صورتی که پیازچه در دسترس نداشته باشیم می توانیم از سبزیجات معطر خشک شده نیز استفاده کنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را به همراه آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد درون کاسه اضافه کرده و همه مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کره را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل ذوب شود، سپس گوجه فرنگی های حلقه ای را درون تابه می چینیم و با قاشق از مخلوط تخم مرغ درون گوجه فرنگی ها می ریزیم.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت املت ها به طور کامل سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت املت های آماده شده را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 22 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه چلو گوشت با سس نارنج؛ یک غذای مجلسی با طعم بی نظیر

طرز تهیه چلو گوشت با سس نارنج؛ یک غذای مجلسی با طعم بی نظیر

طرز تهیه چلو گوشت با سس نارنج چلو گوشت با سس نارنج یکی از خوش طعم‌ترین و منحصر به فردترین غذاهای ایرانی است که با ترکیبی از گوشت نرم و آبدار گوساله …

طرز تهیه ذرت پنیری خوشمزه و مخصوص با دیپ ناچو اصل

طرز تهیه ذرت پنیری خوشمزه و مخصوص با دیپ ناچو اصل

طرز تهیه ذرت پنیری ذرت پنیری یکی از انواع میان وعده های خوشمزه بین المللی است که با سس های بسیار متنوعی سرو می شود. این میان وعده شباهت زیادی به ذرت …

طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ گریل شده به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ گریل شده به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ بیشتر افرادی که طرفدار سالادهای خوشمزه هستند دوست دارند تا طعم های تازه را امتحان کنند و با آماده کردن یک سالاد ساده و خوشمزه در …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.