طرز تهیه املت فلفل دلمه ای لاکچری به روش مجلسی

طرز تهیه املت فلفل دلمه ای

طرز تهیه املت فلفل دلمه ای , دستور پخت املت فلفل دلمه ای

املت فلفل دلمه ای یکی از انواع صبحانه های شیک و مجلسی بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت فلفل دلمه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فلفل‌دلمه‌ ای۳ عدد
تخم‌مرغ۸ عدد
شیر¼ فنجان
پنیر چدار۱ فنجان
تره۲ قاشق غذاخوری
ژامبون۳ ورق

طرز تهیه املت فلفل دلمه ای

مرحله اول

برای تهیه املت فلفل دلمه ای ساده ابتدای کار تره را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه تره را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دوم

حالا فر روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس از وسط برش می زنیم و دانه های فلفل دلمه را از درون آن خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای ها را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس مقداری آب درون سینی فر می ریزیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فلفل دلمه ها به مدت ۵ دقیقه بپزند.

مرحله چهارم

حالا ژامبون را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه ژامبون را به همراه تره، تخم مرغ، شیر، نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت ۵ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم و از مخلوط تخم مرغ مرغ درون فلفل دلمه ای ها می ریزیم، سپس مقداری پنیر چدار روی آن می ریزیم و مجددا سینی را درون فر بر می گردانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان املت فلفل دلمه ای را از فر خارج می کنیم، سپس مقداری کنجد و تره خرد شده روی املت ها می ریزیم. در ادامه املت فلفل دلمه ای را به همراه نان تازه در وعده صبحانه میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 21 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.