طرز تهیه نان مریخی خوشمزه و ساده مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان مریخی

طرز تهیه نان مریخی , دستور پخت نان مریخی

نان مریخی یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه صبحانه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان مریخی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان مریخی
آرد۵ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شیر۲ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه نان مریخی

مرحله اول

برای تهیه نان مریخی خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه فوری را به همراه ۱ قاشق غذاخوری از شکر و نصف لیوان شیر ولرم درون یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم، سپس روی کاسه را می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را درون یک کاسه بزرگ الک می کنیم، سپس وسط آنرا باز می کنیم. پس از اینکه خمیر مایه کف کرد، آنرا به همراه شیر، بکینگ پودر، نمک و باقیمانده شکر به کاسه اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد، روغن مایع را اضافه کرده و ورز دادن خمیر را ادامه می دهیم تا روغن جذب آن شود. در ادامه خمیر را چونه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی آنرا با سلفون یا یک پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر را به سطح کار منتقل کرده و آنرا به ۶ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه هر قسمت را با وردنه باز می کنیم، سپس تخم مرغ را درون یک کاسه می شکنیم و با چنگال ترکیب می کنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی خمیرها را با تخم مرغ رومال می کنیم و به دلخواه مقداری کنجد، سیاه دانه یا مهیاوه روی خمیرها می ریزیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس یکی از خمیرها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم زیر نان رنگ بگیرد، سپس آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز طلایی شود. به همین ترتیب تمام نان ها را آماده می کنیم، سپس به صورت گرم سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 4 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.