طرز تهیه دمی ماش خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه دمی ماش

طرز تهیه دمی ماش , دستور پخت دمی ماش ساده

دمی ماش از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که به صورت ساده یا با گوشت و مرغ درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی ماش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
ماش۲ پیمانه
زردچوبه۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه دمی ماش

مرحله اول

برای تهیه دمی ماش ساده و خوشمزه در ابتدای کار ماش و برنج را درون دو کاسه جداگانه حاوی آب قرار داده و اجازه می دهیم یک تا دو ساعت خیس بخورند. پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا آب پیاز کشیده شود. در ادامه مقداری روغن اضافه کرده و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

حالا زردچوبه را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با پیاز کاملا یکدست شود. در ادامه ماش را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس در حد یک تا دو دقیقه تفت می دهیم تا پس از پخت حالت خود را از دست ندهد.

مرحله چهارم

در این مرحله به اندازه ای آب به قابلمه اضافه می کنیم که سطح آب تا دو بند انگشت بالاتر از سطح ماش باشد، سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم ماش کمی نرم شده و به اصطلاح نیم پز شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه ماش نیم پز شد و سطح آب پایین تر رفت، برنج را آبکشی کرده و به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سطح آب داخل قابلمه باید حدود یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

مرحله ششم

پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، به مقدار دلخواه روغن اضافه می کنیم و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم. در نهایت پس از گذشت ۴۵ دقیقه دمی ماش را درون قابلمه مخلوط کرده، سپس در ظرف کشیده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 28 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.