طرز تهیه خاگینه مغزدار خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه خاگینه مغزدار

طرز تهیه خاگینه مغزدار , دستور پخت خاگینه مغزدار

خاگینه مغزدار یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه مغزدار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۴ عدد
ماست۴ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
آرد۶ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو۸ عدد
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت
شکر۱ لیوان
آب۱٫۵ لیوان
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
هل۲ عدد

طرز تهیه خاگینه مغزدار

مرحله اول

برای تهیه خاگینه مغزدار خوشمزه ابتدا شربت را آماده می کنیم، برای این منظور شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شکر درون آب حل شده و شربت شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

پس از اینکه شربت جوشید، هل و زعفران دم کرده را به قابلمه می افزاییم و آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم تا شربت خنک شود. برای تهیه خمیر خاگینه ابتدا تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را با همزن یا چنگال مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ ها یکدست شود. در ادامه ماست را با بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد الک می کنیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود. در صورت تمایل مقداری زعفران دم کرده هم اضافه می کنیم تا رنگ خاگینه طلایی و مجلسی تر شود.

مرحله پنجم

برای تهیه مواد میانی خاگینه، گردوی خرد شده را با دارچین ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در صورت تمایل مقداری گل خشک هم می توانیم اضافه کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و با کمی روغن آنرا چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا نصف مایه خاگینه را درون تابه می ریزیم و درب تابه را ۵ دقیقه می گذاریم تا خاگینه خودش را بگیرد، سپس مواد میانی را به صورت پخش روی مایه خاگینه می ریزیم. در ادامه باقیمانده مایه خاگینه را روی مواد میانی می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا مجددا درب تابه را می گذاریم تا خاگینه خودش را بگیرد. پس از چند دقیقه خاگینه را بر می گردانیم تا هر دو سمتش به خوبی سرخ شوند، سپس شربت خنک شده را روی خاگینه می ریزیم و اجازه می دهیم به خوردش برود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.