طرز تهیه قورمه مشهدی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه قورمه مشهدی

طرز تهیه قورمه کرمانی طرز تهیه قورمه با دنبه طرز تهیه قورمه چدنی مشهد طرز تهیه قورمه عشایری طرز تهیه قورمه چدنی طرز تهیه قورمه گوشت طرز تهیه قورمه گوشت با سیب زمینی طرز تهیه گوشت قورمه مجلسی

قورمه مشهدی از غذاهای قدیمی و سنتی شهر مشهد است که در گذشته برای مجالس مهم تهیه می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قورمه مشهدی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
دنبه۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه قورمه مشهدی

مرحله اول

برای تهیه قورمه مشهدی خوشمزه در ابتدای کار پیازها را پوست گرفته و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز خرد شده را به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا زردچوبه به خورد پیاز برود. در ادامه گوشت و دنبه را به صورت تکه های کوچک به اندازه چنجه خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت و دنبه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه مقداری فلفل سیاه به همراه ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت و دنبه با حرارت ملایم به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزند. در حین پخت گوشت بهتر است هر ۳۰ دقیقه یک بار به آن سر بزنیم و مواد را کمی زیر و رو کنیم تا به صورت یکدست بپزند.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت به طور کامل مغز پخت شد، درب قابلمه را کنار می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم. در ادامه مقداری نمک به غذا اضافه کرده و به تفت مواد ادامه می دهیم تا آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شود.

مرحله ششم

پس از اینکه آب غذا کشیده شد، حرارت را کمتر می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت و دنبه با روغن خودشان سرخ شوند. در نهایت غذا را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 5 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.