طرز تهیه کتلت بادمجان ترکیه ای خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کتلت بادمجان ترکیه ای

طرز تهیه کتلت بادمجان ترکیه ای , دستور پخت کتلت بادمجان ترکیه ای

کتلت بادمجان ترکیه ای یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ترکیه ای است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بادمجان ترکیه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ عدد
هویج۱  عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت بادمجان ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کتلت بادمجان ترکیه ای خوشمزه ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم و مغز حلقه های بادمجان را با کمک لیوان یا فنجان خارج می کنیم. در ادامه قسمت های از که از وسط بادمجان ها خارج کردیم را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه بادمجان های خرد شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط بادمجان اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به مواد کتلت بادمجان اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را به مواد کتلت اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم. در ادامه حلقه های بادمجان را درون تابه قرار می دهیم، سپس از مواد کتلت درون حلقه های بادمجان می ریزیم تا پر شوند.

مرحله پنجم

در نهایت حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم یک سمت کتلت ها به خوبی سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه هر دو سمت کتلت ها به صورت یکدست سرخ شد، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.