طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی

کتلت بادمجان کبابی , طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی , دستور پخت کتلت بادمجان کبابی

کتلت بادمجان کبابی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
سیر۳ حبه
سیب زمینی۳۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۳ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی

مرحله اول

برای تهیه کتلت بادمجان کبابی ابتدا بادمجان ها را روی گاز یا منقل ذغال قرار می دهیم تا به طور کامل کباب شده و پوست شان سیاه شود. در ادامه روی بادمجان های کباب شده را با یک کیسه می پوشانیم تا پوستشان راحت جدا شود.

مرحله دوم

در این مرحله پوست بادمجان ها را به طور کامل جدا می کنیم، سپس بادمجان ها را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیر، پیاز و سیب زمینی را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا آب اضافی سیر، پیاز و سیب زمینی را به طور کامل با فشار دست گرفته و به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان به طور کامل یکدست و منسجم شود. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون به طور کامل می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار داده تا استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم.

مرحله ششم

حالا مایه کتلت را به صورت گرد شکل داده و آنرا تخت می کنیم، سپس درون روغن می اندازیم تا به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

به همین ترتیب تمام مایه کتلت را آماده کرده و سرخ می کنیم. در ادامه روغن اضافی کتلت ها را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس آنها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.