طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی

طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی , دستور پخت شیرینی زبان گنجشکی

شیرینی زبان گنجشکی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی زبان گنجشکی
آرد۱۷۰ گرم
خامه صبحانه۱۲۰ گرم
پودر قند½ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زبان گنجشکی خوشمزه ابتدای کار آرد را به همراه پودر قند درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه خامه صبحانه را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط آرد و پودر قند را به مخلوط خامه و وانیل اضافه می کنیم، سپس به آرامی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. در ادامه روی خمیر را با سلفون یا پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با کمک وردنه آنرا به صورت یکدست با قطر ۵ میلی متر باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را با کاتر بیضی قالب می ریزیم، سپس روی خمیر های قالب زده را با چاقو خط می اندازیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تا اندازه ای که شیرینی ها درون آن شناور بمانند روغن می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم روغن گرم شود، سپس شیرینی ها را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا سرخ شود. در ادامه زمانی که یک طرف شیرینی ها کاملا سرخ شدند بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن هم کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

در نهایت شیرینی ها را از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود و کاملا خنک شوند. در ادامه با عسل روی شیرینی ها را برس می زنیم، سپس با پودر نارگیل و پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 16 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.