طرز تهیه خوراک نخود یونانی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه خوراک نخود یونانی

طرز تهیه خوراک نخود یونانی , دستور پخت خوراک نخود یونانی

خوراک نخود یونانی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه کشور یونان است که با نخود آبگوشتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک نخود یونانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۳ پیمانه
پیاز درشت۱ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
زست پوست لیمو ترش تازه۱ عدد
استاک مرغ و گوشت۱ لیتر
آرد گندم۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون۴ قاشق سوپخوری
پودر آویشن یا اوریگانو۱ قاشق چایخوری
برگ بو۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک نخود یونانی

مرحله اول

برای تهیه خوراک نخود یونانی خوشمزه ابتدای کار نخود را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ روز درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله برای این که نفخ نخود بهتر گرفته شود، طی این ۲ روز چند مرتبه آب نخود را تعویض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان نخود را آبکشی می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم نخود به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و نرم شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون آن می ریزیم. حالا بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله پنجم

حالا آرد گندم را به همراه پودر آویشن و اوریگانو درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد و ادویه ها گرفته شود، سپس استاک مرغ و گوشت را به تدریج اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد گلوله نشود.

مرحله ششم

در این مرحله زمانی که نخود کاملا پخته شد، استاک مرغ و گوشت را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه لیمو ترش تازه را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله هفتم

حالا زست پوست لیموترش را به همراه آب لیمو ترش تازه، برگ بو، نمک و فلفل سیاه به خوراک نخود اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم خوراک جا بیوفتد تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که خوراک نخود جا افتاد آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خوراک نخود یونانی را با تکه های نان باگت تزیین کرده و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 12 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.