طرز تهیه اسکون نارگیلی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه اسکون نارگیلی

طرز تهیه اسکون نارگیلی , دستور پخت شیرینی اسکون نارگیلی

اسکون نارگیلی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسکون نارگیلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم اسکون نارگیلی
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
کره سرد۸۰ گرم
شیر نارگیل¾ لیوان
عصاره وانیل۳ تا ۴ قطره
پودر نارگیل۱ لیوان
شکلات تخته ای تلخ½ لیوان
مواد کرم نارگیل
پودر قند۳ قاشق غذاخوری
شیر نارگیل۲ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل¼ قاشق چایخوری
مواد رویه اسکون
پودر نارگیل۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسکون نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه اسکون نارگیلی خوشمزه ابتدای کار آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می ریزیم و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه شکر را به همراه نمک به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا کره سرد را به صورت تکه های کوچک برش می ریزیم، سپس درون غذاساز می ریزیم. در ادامه مخلوط آرد و کره را میکس می کنیم تا به حالت خرده نان در آید. در ادامه شیر نارگیل را به همراه عصاره وانیل به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا مخلوط آرد را میکس می کنیم، سپس خمیر بدست آمده را از غذاساز خارج می کنیم و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. توجه داشته باشید خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید که روغن بیندازد.

مرحله چهارم

حالا شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه پودر نارگیل به خمیر اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم. در ادامه خمیر را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس خمیر را به صورت شمش فرم می دهیم و به شکل مثلثی برش می زنیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر ها را درون سینی فر با فاصله یکسان قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم اسکون ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا طلایی شوند. در همین حین کرم نارگیل را آماده می کنیم، برای این منظور پودر قند را درون الک می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا پودر قند را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به همراه شیر نارگیل و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مخلوط کرم نارگیل را با چنگال به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کرم نارگیل قوام پیدا کند.

مرحله نهم

در این مرحله پودر نارگیل را درون یک تابه مناسب می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پودر نارگیل را به صورت مداوم هم می زنیم تا برشته و قهوه ای شود، سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت ۲۰ دقیقه اسکون ها را از فر خارج می کنیم، سپس روی توری قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس برس را به کرم نارگیل آغشته می کنیم و روی اسکون های خنک شده می مالیم.

مرحله یازدهم

در نهایت از پودر نارگیل برشته شده به صورت پخش روی اسکون ها می پاشیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر اسکون های نارگیلی را به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 1 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان هل خوشمزه و مجلسی عصرانه به صورت مغزدار

طرز تهیه نان هل خوشمزه و مجلسی عصرانه به صورت مغزدار

طرز تهیه نان هل نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان …

طرز تهیه شیرینی پرنس خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی پرنس خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی پرنس شیرینی پرنس یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید می توان تهیه نمود. این شیرینی جزو شیرینی هایی است که به راحتی با ساده ترین مواد …

طرز تهیه شیرینی قشطیه خوشمزه و مخصوص به روش سنتی عربی

طرز تهیه شیرینی قشطیه خوشمزه و مخصوص به روش سنتی عربی

طرز تهیه شیرینی قشطیه شیرینی قشطیه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه عربی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.