طرز تهیه بار خرما خوشمزه و مقوی به روش خانگی

طرز تهیه بار خرما

بار خرما , طرز تهیه بار خرما , دستور پخت بار خرما

بار خرما یکی از انواع شیرینی های ساده خانگی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بار خرما در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بار خرما
خرما۱ پیمانه
آجیل¾ پیمانه
کره۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بار خرما

مرحله اول

برای تهیه بار خرما مجلسی ابتدای کار پوست و هسته خرما را جدا می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست اولیه و ثانویه آجیل (پسته، فندق و بادام) را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا پسته، فندق و بادام را با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه آجیل خرد شده را درون تابه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آجیل ها را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت متوسط تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها از بین برود. در ادامه پس از گذشت این زمان خرمای چرخ شده را درون تابه حاوی آجیل اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کره را به مخلوط خرما و مغزیجات خرد شده اضافه می کنیم، سپس خوب هم می زنیم و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کمی خنک شود.

مرحله پنجم

در نهایت مقداری از بار خرما را بر می داریم، سپس در دست گرد می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود، سپس بار خرما را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 25 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.