طرز تهیه چیپس فنری خوشمزه و ساده به روش بازاری

طرز تهیه چیپس فنری

چیپس فنری , طرز تهیه چیپس فنری , دستور پخت چیپس فنری خانگی در خانه در فر

چیپس فنری یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و ساده ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس فنری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی بزرگ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه چیپس فنری

مرحله اول

برای تهیه چیپس فنری خوشمزه ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم. در ادامه سیب زمینی را به سیخ می کشیم، سپس با کمک چاقو از انتهای سیب زمینی برش های مارپیچ می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله زمانی که سیب زمینی را کاملا به صورت مارپیچ برش زدیم، حلقه های سیب زمینی را به آرامی از هم باز می کنیم تا حلقه ها از هم فاصله بگیرند و طول سیخ چوبی را به صورت کامل بپوشانند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید برش های مارپیچی خیلی عمیق نباشد به این دلیل که حلقه های سیب زمینی از هم جدا می شوند. در ادامه سیب زمینی باقی مانده را به همین شکل به صورت مارپیچی برش می زنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی ها را می شوییم تا نشاسته آن ها از بین برود. در ادامه سیب زمینی های فنری را درون یک تابه مناسب قرار می دهیم، سپس کف تابه را مقدار کمی آب می ریزیم و مقداری نمک روی سیب زمینی ها می پاشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها کمی بخار پز شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا کف سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس سیب زمینی ها را از تابه خارج می کنیم و درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه با برس مقداری روغن مایع روی آن ها می مالیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و برشته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس چیپس های فنری را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت مقداری نمک و فلفل سیاه روی چیپس های فنری می پاشیم، سپس سیخ های چوبی را از درون چیپس ها خارج می کنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. این چیپس ها را در صورت تمایل درون روغن هم می توانیم سرخ کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 24 دی 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خوراک دل و قلوه گوساله، فوری و بسیار خوشمزه!

طرز تهیه خوراک دل و قلوه گوساله، فوری و بسیار خوشمزه!

طرز تهیه خوراک دل و قلوه خوراک دل و قلوه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مقوی است که خیلی راحت درست می‌شود این خوراک پرخاصیت برای افرادی که کم خونی دارند …

طرز تهیه سبزی پلو با سبزی خشک خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه سبزی پلو با سبزی خشک خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه سبزی پلو با سبزی خشک سبزی پلو با سبزی خشک یکی از انواع پلوهای خوشمزه و محبوب بین مردمان ایران است که معمولا به همراه ماهی سرو می شود، برای …

طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری این غذا یک غذای لایه ای است که در فر طبخ می شود. پایه آن از نان ترتیلا است که لایه ای با سس و مرغ پخته …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.