طرز تهیه کیک برشی خوشمزه با سس شکلاتی مخصوص

طرز تهیه کیک برشی

کیک برشی , طرز تهیه کیک برشی , دستور پخت کیک برشی

کیک برشی یکی از انواع کیک های ساده پذیرایی است که با طعم ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برشی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک برشی
تخم مرغ۲ عدد
شکر¾ پیمانه
شیر½ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
آرد۱ و ¼ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم سس
شیر½ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک برشی

مرحله اول

برای تهیه کیک برشی خانگی ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر، وانیل و پودر هل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع  و شیر را به ترتیب به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن دستی به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

حالا یک قالب مربعی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در همین حین سس شکلات کیک را آماده می کنیم به این منظور که شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا پودر کاکائو را به همراه شکر درون کاسه حاوی شیر می ریزیم، سپس با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله زمانی که کیک کاملا پخته بود آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم در دمای محیط به طور کامل خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج می کنیم. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله نهم

در نهایت مقداری پودر نارگیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اطراف برش های کیک را درون سس شکلات می زنیم تا به سس آغشته شود، سپس بلافاصله درون کاسه حاوی پودر نارگیل می زنیم تا پودر نارگیل به سس شکلات آغشته شود. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 20 دی 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کلوچه زنجبیلی خوشمزه و مخصوص به روش مشهدی

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی خوشمزه و مخصوص به روش مشهدی

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی کلوچه زنجبیلی یکی از انواع کلوچه های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به تبریز می باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با وبسایت …

طرز تهیه شیرینی ادویه ای خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی ادویه ای خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی ادویه ای شیرینی ادویه ای یکی از انواع شیرینیی های خوشمزه و خوش عطر است که با ادویه های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه سس شکلات براق حرفه ای خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه سس شکلات براق حرفه ای خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه سس شکلات سس شکلات یکی از انواع سس های پر مصرف و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. سس شکلات به طور معمول به تنهایی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.