طرز تهیه سالاد بلغاری ساده و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد بلغاری

سالاد بلغاری , طرز تهیه سالاد بلغاری , دستور پخت سالاد مرغ بلغاری

سالاد بلغاری یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور بلغارستان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد بلغاری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
خیارشور۴ عدد
لوبیا چیتی½ لیوان
کالباس۷ ورقه
کنسرو ذرت۱ قوطی
سبزی معطر تازه۴ قاشق غذاخوری
سس مایونز و سس فرانسویبه مقدار کافی
پودر آویشن۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سالاد بلغاری

مرحله اول

برای تهیه سالاد بلغاری خوشمزه ابتدا لوبیا چیتی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس می شوییم، تا گرد غبارش شسته شود. در ادامه کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ لوبیا چیتی کاملا گرفته شود، طی این ۱۲ ساعت ۲ مرتبه آب لوبیا چیتی را عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱۲ ساعت لوبیا چیتی را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله لوبیا چیتی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم لوبیا چیتی به مدت ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد.

مرحله چهارم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را به همراه مقداری نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها بپزد اما له نشوند. در ادامه سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به مدت ۴۵ دقیقه اجازه می دهیم مرغ کاملا بپزد. در ادامه زمانی که سیب زمینی ها پخته شدند آن را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شده و خنک شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۳ ساعت زمانی که لوبیا چیتی ها پخته شدند، آن ها را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه خیارشور را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا درون یک کاسه مناسب سیب زمینی را به همراه خیار شور و لوبیا چیتی اضافه می کنیم، سپس مرغ را به صورت ریز خرد می کنیم و درون کاسه می ریزیم. در ادامه کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله نهم

در این مرحله سینه مرغ خرد شده را به همراه ذرت به مخلوط سیب زمینی و مرغ اضافه می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب سس مایونز را به همراه سس فرانسوی و پودر آویشن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

حالا کالباس را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون سالاد می ریزیم. در ادامه سبزی معطر تازه را (شوید و جعفری) می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله سبزی معطر را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه سبزی معطر خرد شده را درون سالاد می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله دوازدهم

در نهایت روی سالاد بلغاری را می پوشانیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شود. در آخر سالاد را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با جعفری تزئین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 15 دی 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خورش گوشت تکه ای خوشمزه و مجلسی شمالی

طرز تهیه خورش گوشت تکه ای خوشمزه و مجلسی شمالی

طرز تهیه خورش گوشت این خورش با گوشت گوسفندی تهیه می شود که با گوجه فرنگی تازه پخته می شود. این خورش ساده و بدون سبزیجات است و در کنار برنج یا …

طرز تهیه باقلا قاتق خوشمزه و مجلسی به روش اصیل گیلانی

طرز تهیه باقلا قاتق خوشمزه و مجلسی به روش اصیل گیلانی

طرز تهیه باقلا قاتق باقلا قاتق یکی از انواع خورش های ساده و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای شمال کشور می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در …

طرز تهیه سالاد مرغ یونانی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد مرغ یونانی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد مرغ یونانی سالاد مرغ یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور یونان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.