طرز تهیه سالاد مدیترانه ای خوشمزه و سالم به صورت رژیمی

طرز تهیه سالاد مدیترانه ای

سالاد مدیترانه ای , طرز تهیه سالاد مدیترانه ای , دستور پخت سالاد مدیترانه ای رژیمی

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد مدیترانه ای است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود کینوا در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که ایجاد می کند، مقوی است و برای سلامتی مفید است. وجود انار و رب انار به دلیل وجود انتی اکسیدان و ویتامین سیباعث افزایش ایمنی بدن می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مدیترانه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد مدیترانه ای
جعفری ریز خرد شده۲ لیوان
کینوا پخته شده۱ لیوان
گوجه فرنگی خرد شده۱ تا ۲ لیوان
پیازچهنصف لیوان
پیاز ریز خرد شدهنصف ۱ عدد
دانه انار شیرین۱ عدد
آب لیمو ترش۱ عدد
رب انار ملس۱ تا ۴ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد مدیترانه ای

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه و سالم به روش مدیترانه ای در ابتدای کار، یک لیوان کینوا را با آب سرد می شوییم، سپس با ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه روی حرارت قرار می دهیم تا کینوا به مدت ۱۵ دقیقه بپزد.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه درب ظرف را برداشته و می گذاریم تا آب درون قابلمه به طور کامل جذب کینوا شود. وقتی که آب آن تمام شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود. می توان به جای کینوا از بلغور گندم هم استفاده کرد.

مرحله سوم

اما باید حدود ۱ ساعت قبل بلغور گندم را خیس کرده و بعد مانند مراحل فوق در آب بپزیم. جعفری و پیازچه و گوجه فرنگی و پیاز را شسته و خرد می کنیم. سپس در یک کاسه می ریزیم. دانه های انار و کینوا پخته شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مخلوط می کنیم تا با هم مخلوط شود. نمک و فلفل و آب لیمو و روغن زیتون و رب انار را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شود و طعم ها یکدست شود. می توان به جای گوجه فرنگی خرد شده از گوجه گیلاسی استفاده کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 8 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیده مرغ و قارچ خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه پیده مرغ و قارچ خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه پیده مرغ پیده غذای ترکی بسیار خوشمزه ای است که در ترکیه طرفداران زیادی دارد. کسانی که به ترکیه سفر کرده اند، حتما این غذای خوش طعم را امتحان کرده …

طرز تهیه کشک و بادمجان کبابی خوشمزه و رژیمی به روش شمالی

طرز تهیه کشک و بادمجان کبابی خوشمزه و رژیمی به روش شمالی

طرز تهیه کشک و بادمجان کبابی کشک و بادمجان از دیر باز یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان بوده است. اما از آن جا که بادمجان سرخ کرده خیلی روغن به خود …

طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی کوکو سیب زمینی قاشقی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. به دلیل اینکه بافت کوکو سیب زمینی قاشقی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.