طرز تهیه سالاد زعلوک مراکشی خوشمزه و ساده با سبزیجات

طرز تهیه سالاد زعلوک

سالاد زعلوک , طرز تهیه سالاد زعلوک , دستور پخت سالاد زعلوک

سالاد زعلوک که با نام سلطه الزَعلوک هم شناخته می شود یکی از انواع سالادهای پرطرفدار و خوشمزه کشور مراکش است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد زعلوک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان قلمی۴ تا ۵ عدد
سیر۲ تا ۳ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل سبز شیرین۲ تا ۳ عدد
پودر فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
پودر زیره¼ قاشق چایخوری
برگ بو۱ عدد
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
گشنیز۲۰ گرم
روغن زیتون۳ تا ۴ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد زعلوک

مرحله اول

برای تهیه سالاد زعلوک خوشمزه ابتدای کار بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل سبز را می شوییم، سپس اجازه می دهیم خشک شود. در ادامه بادمجان ها را به همراه گوجه فرنگی و فلفل سبز روی حرارت کبابی می کنیم.

مرحله دوم

حالا پس از این که سبزیجات کاملا کبابی و نرم شدند، آن ها را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون یک ظرف درب دار قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون ظرف بمانند تا کاملا عرق کنند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان سبزیجات را از ظرف خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و روی تخته گوشت قرار می دهیم. در ادامه سبزیجات را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم تابه گرم شود، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون تابه گرم شده می ریزیم و بلافاصله سیر را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که عطر سیر آزاد شد، برگ بو را به همراه بادمجان های خرد شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه فلفل سبز را به همراه گوجه فرنگی درون تابه می ریزیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

حالا نمک، فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز و پودر زیره را به مخلوط بادمجان اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم و اجازه می دهیم آب سالاد کاملا کشیده شود. در ادامه گشنیز را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله هفتم

در این مرحله گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه گشنیز را به همراه باقی مانده روغن زیتون درون سالاد می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا مزه گشنیز درون سالاد آزاد شود.

مرحله هشتم

در نهایت سالاد زعلوک را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و مقداری آب لیمو ترش تازه را روی آن اضافه می کنیم. در آخر سالاد را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.