طرز تهیه کباب انگشتی آبدار خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کباب انگشتی آبدار

کباب انگشتی آبدار , طرز تهیه کباب انگشتی آبدار , دستور پخت کباب انگشتی آبدار

کباب انگشتی آبدار یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب انگشتی آبدار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت۴۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد
جعفری۳ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری۳ قاشق غذاخوری
ماست۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد
فلفل قرمز تند۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب انگشتی آبدار

مرحله اول

برای تهیه کباب انگشتی آبدار خوشمزه ابتدای کار گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم و درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده می ریزیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده نیز رنده می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر سوخاری را به همراه تخم مرغ و ماست درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و با دست خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود، سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کباب را مجددا ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب شوند، سپس مقداری از مایه کباب را بر می داریم و در دست به شکل بیضی نسبتا بلند فرم می دهیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن گرم شود، سپس کباب ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و رنگ آن آزاد شود. در ادامه مقداری آب درون رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم جوش بیاید و کباب ها را درون سس اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس درون قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا فلفل تند را به همراه گوجه فرنگی می شوییم، سپس فلفل را به اندازه بند انگشت خرد می کنیم. در ادامه پوست گوجه فرنگی را جدا می کنیم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس گوجه فرنگی را به همراه فلفل و فلفل دلمه ای درون سس می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم کباب انگشتی روی حرارت ملایم بماند تا کاملا بپزد و جا بیفتد. در ادامه زمانی که سبزیجات کاملا پختند خوراک کباب را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.