طرز تهیه آش هندی خوشمزه و مخصوص با طعم تند

طرز تهیه آش هندی

آش هندی , طرز تهیه آش هندی , دستور پخت آش هندی

آش هندی یکی از غذاهای خوشمزه و پر ادویه هندی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش هندی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم۲ پیمانه
عدس۱ پیمانه
پیاز درشت۱ عدد
رشته ورمیشل۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
فلفل سبز تند۲ عدد
آب مرغ یا عصاره مرغ۲ لیوان
سبزی آش۱ پیمانه
نمک، زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار کافی
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری

طرز تهیه آش هندی

مرحله اول

برای تهیه آش هندی خوشمزه ابتدا بلغور گندم را به همراه عدس درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم عدس و بلغور گندم به مدت ۱۲ ساعت درون آب بمانند تا خیس بخورند.

مرحله دوم

در این مرحله سبزی آش (تره، شوید و گشنیز) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه بلغور گندم و عدس را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

حالا درون یک قابلمه مناسب بلغور را به همراه عدس و مقداری آب اضافه می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم بلغور و عدس کمی نرم شوند. در ادامه آب مرغ یا عصاره مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم بلغور و عدس درون آب مرغ بپزند. در ادامه سبزی آش را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل را می شوییم.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل را به صورت ریز خرد می کنیم. حالا پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم. در ادامه سبزی آش را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سبزی را تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، زردچوبه، ادویه کاری و پودر تخم گشنیز به سبزی آش اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رب سرخ شده و بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط سبزی را درون قابلمه حاوی بلغور و عدس می ریزیم، سپس رشته ورمیشل را اضافه می کنیم. در ادامه مقداری آب جوش به آش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم آش جا بیوفتد.

مرحله نهم

در نهایت گاهی آش هندی را هم می زنیم تا ته نگیرد. در ادامه زمانی که آش هندی جا افتاد آن را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. برای تزیین این آش خوشمزه می توانیم از پیاز داغ و جعفری خرد شده استفاده کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.