طرز تهیه پاستا با لبو به روش ایتالیایی و طعم فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه پاستا با لبو

پاستا با لبو , طرز تهیه پاستا با لبو , دستور پخت پاستا با سس لبو

پاستا با لبو یکی از انواع غذاهای خاص و خوشرنگ ایتالیایی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا با لبو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا پنه۱ بسته
لبو۳ عدد
سیر۲ تا ۳ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
خلال بادام۵۰ گرم
پنیر پارمزان۳ تا ۴ قاشق سوپخوری
روغن زیتونبه مقدار کافی
برگ ریحانبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا با لبو

مرحله اول

برای تهیه پاستا با لبو خوشمزه ابتدا لبو ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم لبو کاملا بپزد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۴ ساعت زمانی که لبو کاملا پخت آن را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که آب به نقطه جوش رسید، پاستا را به همراه مقداری نمک درون آب جوش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم پاستا پخته و نرم شود. زمانی که پاستا پخت نصف لیوان از آب پاستا را بر می داریم، سپس پاستا را آبکش می کنیم.

مرحله چهارم

حالا لبو را به قطعات کوچک خرد می کنیم و درون غذاساز می ریزیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به همراه خلال بادام درون غذاساز اضافه می کنیم و با دور تند میکس می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری فلفل سیاه و پنیر پارمزان را به سس اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یک دست شود. در ادامه در یک تابه مناسب مقداری روغن زیتون می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا پاستا را به همراه آب پاستا به تابه اضافه می کنیم، سپس سس لبو را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم پس از ۵ دقیقه پاستای لبو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با چند برگ ریحان تزئین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 5 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.