طرز تهیه رولت پرتقالی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه رولت پرتقالی

رولت پرتقالی , طرز تهیه رولت پرتقالی , دستور پخت رولت پرتقالی

رولت پرتقالی یکی از انواع شیرینی های پرطرفدار و خاص بین المللی است که معمولا برای پذیرایی در مهمانی های خاص استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت پرتقالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت پرتقالی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۶۵ گرم
روغن مایع۴۰ میلی لیتر
آب پرتقال۶۰ میلی لیتر
پوست پرتقال۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۸۰ گرم
نشاسته ذرت¼ قاشق چایخوری
پرتقال۳ عدد
خامه قنادیبه مقدار کافی

طرز تهیه رولت پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه رولت پرتقالی خوشمزه ابتدا پرتقال را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه برای گرفتن تلخی پوست پرتقال ها ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پرتقال را درون کاسه می ریزیم و مقداری آب به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب بماند. در ادامه پس از این مدت پوست پرتقال را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تا نیمه پر از آب می کنیم و پوست پرتقال ها را به آن اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. پس از ۳ دقیقه پوست پرتقال را آبکشی می کنیم. این کار را ۳ بار تکرار می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست پرتقال را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل خارج شود. در ادامه ۲ کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و درون کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به سفیده تخم مرغ نیمی از شکر را به همراه نشاسته ذرت اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا حجیم و پف دار شود تا در صورتی که کاسه را بر می گردانیم سفیده تخم مرغ از کاسه جدا نشود.

مرحله ششم

حالا مابقی شکر را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم. در ادامه وقتی رنگ زرده تخم مرغ کمی روشن شد به ترتیب وانیل، پوست پرتقال رنده شده، آب پرتقال و روغن مایع را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زرده تخم مرغ را با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را درون یک کاسه جداگانه ۲ مرتبه الک می کنیم و طی ۲ مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط زرده تخم مرغ را با لیسک به صورت دورانی و فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس مخلوط سفیده تخم مرغ را طی ۳ مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه به آرامی هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله نهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مستطیلی مناسب انتخاب می کینم، سپس کف قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دهم

حالا روی قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه رولت را درون قالب می ریزیم و با پالت روی آن را کاملا صاف می کنیم و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه رولت خارج شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم رولت به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. در ۲ دقیقه آخر پخت حرارت پایین را خاموش می کنیم، سپس گریل را روشن می کنیم تا روی رولت طلایی شود.

مرحله دوازدهم

حالا پس از گذشت ۱۰ دقیقه رولت را از فر خارج می کنیم، سپس با یک پارچه تمیز روی رولت را می پوشانیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در همین حین خامه قنادی را با دور تند همزن برقی می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله سیزدهم

در این مرحله یک نایلون فریزر روی سطح کار قرار می دهیم، سپس رولت را از قالب جدا می کنیم و روی نایلون قرار می دهیم. در ادامه پرتقال را می شوییم و به طور کامل پوست آن را جدا می کنیم، سپس روی رولت را با خامه قنادی می پوشانیم.

مرحله چهاردم

حالا پرتقال ها را ابتدای رولت قرار می دهیم و مقداری از خامه قنادی را لا به لا و روی پرتقال ها می زنیم و به کمک نایلون فریزر رول می کنیم، سپس با یک پارچه تمیز دور رولت را می پوشانیم و به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه خامه قنادی و تکه ها پرتقال تزئین می کنیم. در آخر این رولت خوشمزه را برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 28 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.