طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی

سوپ عدس فرانسوی , طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی , دستور پخت سوپ عدس فرانسوی

سوپ عدس فرانسوی یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پر طرفدار کشور فرانسه است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۱٫۵ پیمانه
آب گوشت یا مرغ۱ لیتر
پیاز۱ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
کرفس۲ ساقه
گوشت گوساله۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی۸ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی

مرحله اول

برای تهیه سوپ عدس فرانسوی خوشمزه ابتدا عدس را از چند ساعت قبل درون یک کاسه آب می ریزیم تا خیس بخورد. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را درون قابلمه با رنده ریز رنده کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود.

مرحله سوم

حالا هویج و کرفس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه می افزاییم. مواد را کمی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس گوشت را به صورت رشته های نازک برش زده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس عدس را می شوییم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم، سپس آنها را با رنده ریز رنده کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آب مرغ یا گوشت را به قابلمه می افزاییم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم مواد سوپ به طور کامل بپزند. پس از گذشت یک ساعت که مواد سوپ به طور کامل پختند، نیمی از سوپ را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا آنرا درون بلندر یا میکسر می ریزیم و به طور کامل میکس می کنیم. در ادامه سوپ میکس شده را مجددا به قابلمه می افزاییم، سپس طعم سوپ را چشیده و مقداری نمک اضافه می کنیم. در نهایت سوپ را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.