طرز تهیه سوپ برنج خوشمزه و بسیار مقوی با سبزیجات

طرز تهیه سوپ برنج

طرز تهیه سوپ برنج برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ برنج با مرغ طرز تهیه سوپ با برنج نیم دانه طرز تهیه سوپ برنج چینی طرز تهیه سوپ برنج و عدس فیلم طرز تهیه سوپ برنج طرز تهیه سوپ برنج کره ای طرز تهیه سوپ برنج برای کودک

سوپ برنج یکی از انواع سوپ های سالم و مقوی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ برنج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه ایرانی۱ پیمانه
هویج۱ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۶ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب مرغ۴ لیوان
سبزی سوپی۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ برنج

مرحله اول

برای تهیه سوپ برنج خوشمزه ابتدا برنج را داخل یک کاسه آب می ریزیم و کمی نمک اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت چند ساعت خیس بخورد. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

حالا مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و مواد را یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه هویج را پوست می گیریم، سپس به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

هویج را هم کمی تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود، سپس برنج را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریعتر به جوش بیاید.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم برنج به طور کامل بپزد. در ادامه سبزی سوپی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که برنج به طور کامل پخت و از هم باز شد، رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و به طور کامل پوره می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سبزی سوپ را به همراه رب گوجه فرنگی و پوره گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ جا بیفتد. در نهایت آب لیمو را اضافه کرده و نمک و ادویه سوپ را اندازه کرده و آنرا سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 8 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.