طرز تهیه خورش میگو ترش خوشمزه و مخصوص به روش جنوبی

طرز تهیه خورش میگو ترش

خورش میگو ترش , طرز تهیه خورش میگو ترش , دستور پخت خورش میگو ترش

خورش میگو ترش یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش میگو ترش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
رب انار ترش۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیر۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، ادویه میگو و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش میگو ترش

مرحله اول

برای تهیه خورش میگو ترش خوشمزه به روش جنوبی ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و رگ های پشت میگوها را با یک کارد تیز خارج می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی یا خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز به طور کامل سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز سبک شد، سیر را داخل قابلمه رنده کرده و با پیاز تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و به همراه سیر و پیاز تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله میگوها را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه ادویه میگو را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا عطر ادویه میگو به طور کامل خارج شود.

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. در ادامه ۱ فنجان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم میگوها به طور کامل بپزند.

مرحله ششم

در این مرحله صبر می کنیم تا میگوها به طور کامل بپزند، سپس نمک را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. در نهایت خورش میگو را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 25 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.