طرز تهیه زرشک پلو با میگو خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه زرشک پلو با میگو

زرشک پلو با میگو , طرز تهیه زرشک پلو با میگو , دستور پخت زرشک پلو با میگو

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و مجلسی ایرانی است که در مراسم های مختلف سرو می شود. میگو یکی از آبزیان خوراکی است که به دلیل خواص زیادی که دارد، طرفداران زیادی دارد. در این دستور، طرز تهیه زرشک پلو با میگو بیان شده است که علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد، می تواند به عنوان یک غذای خاص در مهمانی ها سرو شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زرشک پلو با میگو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۸۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
زرشک۳ قاشق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
دارچینبه مقدار لازم
پیاز۲ عدد

طرز تهیه زرشک پلو با میگو

مرحله اول

برای تهیه زرشک پلوی خوشمزه با میگو در ابتدای کار، برنج را که یک ساعت زودتر با آب و نمک خیس کرده ایم، درون یک قابلمه آب جوش با کمی نمک می ریزیم و می گذاریم تا بجوشد و نیم پز شود. سپس آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

میگو ها را پوست گرفته و رگ پشت آن را می گیریم. می شوییم و آبکش می کنیم تا آب اضافه آن خارج شود. سپس یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را شسته و پوست کنده و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس درون روغن ریخته و سرخ می کنیم. وقتی که پیاز ها تفت خورد و سبک و طلایی شد، آن ها را از تابه خارج می کنیم. دوباره تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. میگو ها را با شعله زیاد درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

وقتی که رنگ میگو ها عوض شد، پیاز های سرخ شده را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله زردچوبه و دارچین و فلفل قرمز و زعفران دم کرده را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

یک قابلمه برداشته و کف آن را کمی چرب کرده و ته دیگ مناسب را کف آن می چینیم. سپس یک لایه برنج، یک لایه میگو می ریزیم و همین طور ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. سپس آن را روی حرارت ملایم دم می کنیم.

مرحله ششم

زرشک را با روغن تفت داده و زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم. وقتی که برنج دم کشید، کمی از آن را به زرشک اضافه کرده و مخلوط می کنیم. برنج را در ظرف مورد نظر سرو کرده و مخلوط زرشک را روی آن می ریزیم و تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 12 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.