طرز تهیه قلیه میگو خوشمزه و رستورانی به روش اصیل بوشهری

طرز تهیه قلیه میگو

طرز تهیه قلیه میگو شف طیبه , قلیه میگو خانم گلاور , راز خوشمزگی قلیه میگو بوشهری , xvc jidi rgdi ld  

قلیه میگو یکی از انواع خورش های خوشمزه و پرطرفدار جنوبی است که اصالت آن متعلق به بوشهر می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی جنوبی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه قلیه ماهی مجلسی خوشمزه و راز خوشمزگی قلیه ماهی

مواد لازم برای ۲ نفر
میگو۳۰۰ گرم
سیر۶ حبه
پیاز۲ عدد متوسط
گشنیز۱۷۵ گرم
شنبلیله۲۵ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
تمرهندی۳ قاشق غذاخوری
ادویه ماهی و زنجبیلبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت قلیه ماهی

مرحله اول

ابتدا یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود، سپس کمی زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه میگوهای پاک شده را به همراه مقداری زنجبیلف ادویه ماهی و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و حدود دو سه دقیقه مواد را تفت می دهیم تا میگوها کمی سرخ شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، در ادامه سیرها را له می کنیم و اضافه می کنیم و در حدی تفت می دهیم که بوی عطر سیرها بلند شود.

مرحله چهارم

حالا گشنیز و شنبلیله خرد شده را اضافه می کنیم و در حدی تفت می دهیم که رنگ سبزیجات تغییر کند و آب موجود در تابه تبخیر شود، سپس مقداری ادویه اضافه می کنیم و در حدی که سبزیجات و ادویه ها مخلوط شوند تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تمرهندی را با ۲ و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا تمرهندی در آب جوش حل شود، سپس آب تمرهندی را صاف می کنیم و به قابلمه حاوی سبزیجات اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم.

مرحله ششم

حالا باید صبر کنیم تا قلیه جا بیفتد. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت قلیه رب گوجه فرنگی را به صورت جداگانه سرخ می کنیم و به همراه میگوها به قابلمه اضافه می کنیم. در آخر پس از اینکه قلیه میگو امده شد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 29 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/rahil6566

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.