طرز تهیه میگو تندوری با برنج قهوه ای هندی به روش رژیمی

طرز تهیه میگو تندوری با برنج قهوه ای

میگو تندوری با برنج قهوه ای , طرز تهیه میگو تندوری با برنج قهوه ای

میگو یک غذای دریایی خوشمزه است که خواص زیادی دارد. طبع میگو بر عکس ماهی گرم است و می تواند باعث تقویت قوای بدن شود. میگو دارای فسفر و مواد معدنی فراوانی است که می تواند درهوش و رشد کودکان و نوجوانان موثر باشد. پخت میگو روش خاصی دارد. اگر میگو زیاد پخته شود سفت می شود. یکی از روش های پخت میگو کبابی کردن آن است. در این دستور، یک سس با ادویه های خوش بو و طعم تهیه و میگو در آن مزه دار می شود. سپس در تابه گریل یا کباب پز و فر کباب می شود. این غذا در کنار برنج قهوه ای تهیه و سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو تندوری با برنج قهوه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماست چکیده۳ قاشق غذا خوری
گرام ماسالایک چهارم قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چای خوری
پودر زیرهیک چهارم قاشق چای خوری
زردچوبهیک چهارم قاشق چای خوری
فلفل سیاهیک چهارم قاشق چای خوری
چیلی کشمیری۱ قاشق چای خوری
آبلیموی تازه۱ قاشق چای خوری
نمککمی
سیر و زنجبیل رنده شده۱ قاشق چای خوری
روغن۱ قاشق غذا خوری
شنبلیله خشکمقداری
میگو پاک شده۳۰۰ گرم
برنج قهوه ایبه مقدار لازم

طرز تهیه میگو تندوری با برنج قهوه ای

مرحله اول

برای تهیه میگوی خوشمزه تندوری با برنج قهوه ای به صورت رژیمی در ابتدای کار، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس ماست چکیده و گرام ماسالا و پودر تخم گشنیز و پودر زیره و زردچوبه را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل سیاه و چیلی و آبلمیوی تازه و نمک را به آن اضافه می کنیم. سیر و زنجبیل رنده شده را هم اضافه میکنیم. روغن پخت و پز یا روغن خردل یا روغن مایه و شنبلیله خشک را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

میگو ها را پاک کرده و می شوییم. سپس رگ پشت آن را گرفته و درون داخل سس قرار می دهیم و مخلوط می کنیم تا مزه دار شود. سپس یکی دو ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و کاملا طعم دار شود.

مرحله چهارم

بعد از استراحت، میگو ها را به سیخ چوبی می کشیم و در تابه گریل یا کباب پز، آن را کباب می کنیم. می توان کباب ها را درون سینی فر چید و در فر آن را کبابی کرد. وقتی کباب ها پخت، روی آن را با فرچه کره آب شده می مالیم و به همراه برنج قهوه ای و گشنیز تازه آنرا سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 25 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.