طرز تهیه تونابالز، غذای ساده و بسیار خوشمزه با تن ماهی

طرز تهیه تونابالز

تونابالز , طرز تهیه تونابالز , دستور پخت تونابالز سیب زمینی و تن ماهی

تونابالز یکی از انواع غذاهای ساده بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تونابالز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
کنسرو تن ماهی۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری۱ لیوان
نمک، روغن و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه تونابالز

مرحله اول

برای تهیه تونابالز خوشمزه و ساده ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۱ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند و آب درون قابلمه کشیده شود.

مرحله دوم

در این مرحله تن ماهی را نیز درون یک قابلمه قرار می دهیم، سپس ۲ لیوان آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا قوطی کنسرو به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا از سالم بودن تن ماهی مطمئن شویم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب سیب زمینی ها به طور کامل کشیده شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با گوشتکوب له می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قوطی کنسرو را پس از جوشاندن، باز کرده و روغن اضافی آنرا به طور کامل می گیریم. در ادامه کنسرو ماهی را نیز به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه ترکیب سیب زمینی و تن ماهی خنک شد، یکی از تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ باقیمانده را درون یک کاسه می شکنیم.

مرحله ششم

حالا با چنگال آنرا مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شود. در ادامه آرد سوخاری را نیز درون یک کاسه جداگانه ریخته و جلوی دستمان قرار می دهیم، سپس یک تابه مناسب و گود روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نصف لیوان روغن به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل داغ شود. در ادامه به اندازه یک گردو از مواد بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس درون تخم مرغ می غلطانیم.

مرحله هشتم

سپس از تخم مرغ خارج کرده و درون آرد سوخاری می غلطانیم. در نهایت تونابالز را درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت تونابالز سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله نهم

به همین ترتیب تمام مواد را آماده کرده و سرخ می کنیم. پس از اینکه تونابالز به طور کامل سرخ شد، آنرا از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی اش گرفته شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 10 آبان 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه بولبه بره، غذای سنتی و لذیذ به روش رشتی!

طرز تهیه بولبه بره، غذای سنتی و لذیذ به روش رشتی!

طرز تهیه بولبه بره بولبه بره یکی از انواع خورشت‌های خوشمزه و لذیذ گیلانی است که خیلی راحت درست می‌شود این خورشت خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید، برای …

طرز تهیه سولو کوفته، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه سولو کوفته، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه سولو کوفته کوفته در زبان ترکی استانبولی همان کتلت ایرانی است که دارای تنوع زیادی می ‌باشد و بعد از پخت معمولاً با سس گوجه فرنگی و رب، پنیر های …

طرز تهیه سیب زمینی شیری یک صبحانه ساده و خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی شیری یک صبحانه ساده و خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی شیری سیب زمینی شیری یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.