روش های تشخیص کنسرو تن ماهی سالم و نکات نگهداری تن ماهی

روش تشخیص کنسرو تن ماهی سالم

دلیل روی آب ماندن تن ماهی تن ماهی در آب مدت نگهداری تن ماهی پس از جوشاندن علائم مسمومیت با تن ماهی شنایایی کنسرو ماهی خراب فاسد شده

کنسرو کردن، یکی از راه های نگهداری مواد غذایی برای زمان طولانی تر است. یکی از رایج ترین کنسرو ها، کنسرو ماهی است. این خوراک خوشمزه را به تنهایی و یا درانواع و اقسام خورش ها و خوراک ها می توان مصرف کرد. کنسرو کردن همان قدر که می تواند نیاز ما به انواع ماهی را به سادگی و سهولت برطرف کند، ممکن است در صورت بی احتیاطی خودمان، برایمان خطر آفرین باشد. متاسفانه مسمومیت ناشی از مصرف تن ماهی ناسالم و یا رعایت نکردن اصول اولیه در تهیه خوراک با کنسرو، می تواند به بهای جان شما و عزیزانتان تمام شود. روش هایی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها از سلامتی کنسروها مطمئن شوید و با خیال راحت آن را میل کنید. با ما همراه باشید.

چگونه بفهمیم کنسرو تن ماهی سالم است؟

غذاهای کنسروی

قبل از هرچیزی باید بگوییم این تنها کنسرو ماهی نیست که ممکن است برای مصرف کننده ایجاد مسمومیت کند. تمامی خورش ها و خوراک های کنسروی به دلیل اینکه هوایی درون قوطی آن وجود ندارد، در طول زمان های طولانی مستعد تولید نوعی باکتری بسیار بسیار کشنده هستند که در صورت مصرف کردن، می تواند به مسمومیت های شدید و یا حتی مرگ بیانجامد.

رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون!

به خاطر بسپرید که قوطی های کنسرو باید کاملا سالم و بدون زنگ خوردگی و یا نشتی به بیرون باشد. با دقت همه قسمت های کنسرو را بررسی کنید.

تاریخ ها را جدی بگیرید.

هنگام خرید کنسرها، همواره به تاریخ تولید و انقضا و همین طور علامت استاندارد و پروانه بهداشت توجه کنید. در صورتی که تاریخ انقضای کنسرو مخدوش و غیرقابل خواندن بود، آن را نخرید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید برای مدت طیادی کنسرو را نگهداری کنید، تاریخ انقضای آن خیلی نزدیک نباشد. این باید به یک عادت تبدیل شود که هر وقت کنسروی در دستتان می گیرید، بلافاصله تاریخ انقضای آن را چک کنید.

قانون ۲۰ دقیقه!

روی تمامی کنسروهای بازاری به جز کمپوت های میوه، ذکر شده است که باید حتما قبل از مصرف، آن را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. این مساله یک باید است و نه یک پیشنهاد. حتما باید این کار را انجام دهید. بعد از جوشاندن کنسروها، می توانید با خیال راحت کنسرو را مصرف کنید. یکی از محاسن این کار این است که چنانچه در پروسه انبار شدن یا جا به جایی، مواد داخل کنسرو فاسد شده باشد، پس از گشودن در قوطی، رنگ و بوی آن تغییر می کند و شما متوجه نا سالم بودن آن می شوید.

نگهداری از کنسرو ها

اگر می خواهید کنسروهایی که خریداری کرده اید را در منزل نگهداری کنید، نباید آن ها را در یخچال بگذارید. رطوبت درون یخچال می تواند باعث زنگ زدی کنسرو شود. بهترین مکان برای نگهداری کنسروها، مکانی خشک و تاریک مانند کابینت است.

نگهداری از باقیمانده کنسرو

اگر بعد از بارکردن غذاهای کنسروی، کمی اضافه آمد، حتما آن را در ظرف شیشه ای در بسته در داخل یخچال نگهداری کنید.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.