طرز تهیه شیرینی جلبی خوشمزه و مخصوص به روش هندی

طرز تهیه شیرینی جلبی

شیرینی جلبی , طرز تهیه شیرینی جلبی , دستور پخت شیرینی جلبی افغانی هندی

شیرینی جلبی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه هندی است که معمولا توسط فروشنده های دوره گرد فروخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی جلبی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی جلبی
آرد سفید۲ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
ماست۲ قاشق غذاخوری
آرد برنج۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
دارچین۱ قاشق چایخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شربت بار۱ لیوان

طرز تهیه شیرینی جلبی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی جلبی به روش هندی ابتدا آرد سفید را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس آب ولرم را به همراه ماست، آرد برنج، زعفران دم کرده، دارچین، زردچوبه و بکینگ پودر به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با هم ترکیب می کنیم تا مایه شیرینی کاملا یکدست شود. توجه داشته باشید که مایه این شیرینی حالتی شل و چسبناک دارد و نباید به آن بیشتر از مقدار ذکر شده در دستور آرد اضافه کنیم.

مرحله سوم

به دلیل اینکه باید مایه شیرینی را درون قیف بریزیم، اگر پس از اینکه مواد را با هم ترکیب کردیم، متوجه شدیم که مایه شیرینی سفت است، باید یک تا دو قاشق غذاخوری آب یا گلاب به آن اضافه کرده و مخلوط کنیم تا مایه شیرینی کمی شل شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه شیرینی آماده شد، آنرا کنار می گذاریم و اجازه می دهیم در فضای آشپزخانه به مدت ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم. در ادامه مایه شیرینی را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

باید به اندازه ای روغن درون تابه بریزیم که شیرینی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، با قیف مایه شیرینی را به صورت حلزونی (با چرخش دست) درون روغن داغ می ریزیم.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت شیرینی ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در همین حین شربت بار (آموزش درست کردن شربت بار) را درون یک کاسه می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه هر دو سمت شیرینی ها طلایی شد، آنها را درون شربت بار می اندازیم و اجازه می دهیم شربت به خورد شیرینی ها برود. در پایان شیرینی ها را از شربت بار خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 18 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.